top of page
  • תמונת הסופר/תענבל אורפז

פינת היצירה בבינה מלאכותית: שם ולוגו לסטארטאפ בפחות משתי דקות

נגיד ואני רוצה לעשות מיתוג מחדש ל״אישה בהייטק״ ורוצה לבחור ליוזמה שם חדש. איזה שם כדאי לי לבחור? איזה שמות באופנה היום? ומה לגבי לוגו? ואולי אני מקימה סטארטאפ חדש ואני צריכה לבחור לו שם - איך ניגשים לזה? זה בכלל לא פשוט. תאמינו לי, הכלבה שלי נשארה חודש בלי שם עד שבסוף החלטתי.

תיכף נחזור לזה ונענה על השאלות.


אחד השימושים המרכזיים שאני מגלה שיישומי הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI) מתאימים לו מאוד הוא סיעור מוחין. במקום להשאר רק עם הרעיונות שלי (או שלי ושל קולוגות) אני יכולה להשתמש בכלי בינה מלאכותית כמייצגים של חכמת ההמונים. הרי בסוף האלגוריתמים התאמנו על כמויות גדולות של מידע - אז הם יודעים מה כבר נעשה, ומה עבד, ומה פופולרי, ומה נשמע הגיוני וכו׳.


דוגמה: נגיד ואני עובדת על הרצאה חדשה. אחרי שאני שלמדתי, וקראתי את המחקרים החדשים בתחום, והתייעצתי עם אנשים, וחשבתי הרבה על הדברים - יש לי מושג על מה אני הולכת לדבר. בנקודה הזו, או אולי דווקא בתחילת הדרך עוד לפני שגיבשתי דיעה, זה זמן לגשת למשל ל-ChatGPT ולבקש ממנו הצעה למבנה להרצאה בנושא של ההרצאה. ניסיתי את זה לא מזמן על הרצאה על מיומנויות לעולם העבודה, ומה אני אגיד לכם - ההמלצות של הבינה המלאכותית היו די טובות.

אבל הנה שימוש מקורי. אחת המשימות הלא פשוטות היא לבחור שם (לסטארטאפ, לעמותה, לכלבה, לתינוק). הכלי Namelix נועד לתת מענה לקושי הזה. איך זה עובד? בשלב הראשון מכניסים מילות מפתח שקשורות לפעילות של העסק. אחרי זה אפשר לבחור אם רוצים פורמט מסויים לשם (למשל - איות אלטרנטיבי של מילה מוכרת, מילה אחת או הלחם של שתיים, שם באנגלית או בשפה זרה, מילים אמיתיות וכו׳). אני הלכתי על מיקס של שמות מכל הסוגים. אחר כך אנחנו מתבקשים לבחור בחופש היצירתי של השמות (אני החלטתי ללכת על דרגה בינונית) ואפשר להוסיף גם משפט שמתאר את העסק.


עכשיו צריך לחכות רגע קצר ולתת לקסם לקרות

הצעות לשמות שקיבלתי לעסק (כמו שלי) שעוסק בייעוץ חדשנות אסטרטגי ובהרצאות

הצעות לשמות חליפיים שקיבלתי ל״אישה בהייטק״ - פעילות לקידום השיוויון המגדרי בענף

החלק היפה הוא שלכל שם גם תקבלו הצעות ללוגואים (שתוכלו לשחק בצבעוניות שלהם ובאלמנטים אחרים), לקבל את פלטת הצבעים של המותג ולראות איך הלוגו והשם החדש ייראו על מוצרים כמו שקיות או קרם גוף. בקיצור, לעשות מיתוג לעסק שלכם בשתי דקות.

האם זה מושלם? לא.

האם זה פתרון שהוא מספיק טוב? תלוי, לפעמים לגמרי כן. יש עסקים קטנים שמבחינתם זה יכול להיות פתרון טוב מאוד בהשקעה קטנה (המנוי הבסיסי שמאפשר הורדה של קבצי הלוגו עולה 25 דולר).

האם אנשי קריאטיב ועיצוב צריכים לדאוג לעתיד שלהם? אם הם טובים מאוד במה שהם עושים - לא. אבל שווה לעקוב אחרי הכלים ולדעת מול מה מתחרים.

זו דוגמה נחמדה (ולא יחידה מסוגה) לצורך ספציפי שהבינה המלאכותית היוצרת נותנת לו מענה. כבר כתבתי בעבר - נכנסנו לעידן של כלים חדשים, וזה הזמן שלנו להתנסות בהם, להכיר את מה שקיים ואיך זה יכול להשתלב בעשייה שלנו. כי זה יכול להיות שימושי, לייעל דברים שאנחנו עושים היום בדרכים אחרות, ולפעמים זה גם יכול לאיים עלינו וצריך להתכונן להתמודד.


רוצים גם לנסות? הכנסו ל-Namelix (נראה שהם הלכו על הגרסאות הפחות מקוריות - נטפליקס של השמות).


בגלריה למעלה מצורפים צילומי מסך של הצעות לשמות שקיבלתי עבור הפעילות של אישה בהייטק (שתארתי לאלגוריתם כיוזמה להגדלת השיוויון המגדרי בחברות הייטק) וגם עבור חברה שמכילה את הפעילות שלי - ייעוץ חדשנות אסטרטגי והרצאות. תגידו אתם מה דעתם על השאלות והאם שווה לשקול מיתוג מחדש ;)


רוצים לשמוע עוד?

זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ואני נפגש לוובינר של רשות החדשנות בו נדבר על כל מה שצריך לדעת על במ״י - מה זה? איך זה ישפיע עליכם, מה השימושים ומאיזה סכנות צריך להזהר?

נפגש בחמישי הבא, 9.2, בשתיים בצהריים (קונספט של lunch&learn)


0 תגובות

Comments


bottom of page